Trädgården har fått sig en omgång...

Vilken tur att jag har två stycken alldeles egna trädgårdsmästare i mitt liv för inte kunde jag tro att mina land skulle fyllas av morötter,sallad,rädisor,tomater,ärtor & gud vet vad.
Idag har vi kämpat & slitit med att rensa & så frön. 
Maskrosorna känns som om dem aldrig tar slut. Men det är roligt att göra nytta i trädgården ihop.
Få se om jag håller fast vid det när sommaren är slut. Det var någon som sa till mig att rensa i landen är lite som terapi...så den linjen tänker jag köra på.



Det är inga småprojekt direkt...växthuset ska fyllas med tomatplantor & andra roliga grejjer.Tips någon?
I det lilla landet har vi odlat olika kryddor.


Slänger in lite bilder på små & stora vänner från fikat igår.




Snygga Lillemor med sömntuta i knät hennes andra flickor sitter längst bort, Melvin räcker ut tungan & lintotten Ella med storebror Harry längst hitåt.




Gossen Hanell var inte lika fikasugen utan relaxade lite istället, fikasugna var dock dessa snygga mammor!



Jenny & Toss...

Nu ska här duschas...imorgon blir det till att jobba all day long 08.30-22.30.
Tjingeling:)

Kommentarer
Postat av: Micka

Åå vilket projekt :) Skoj. zuccini (?) och gurka är ju gott att odla själv!

2010-05-25 @ 08:10:16
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Louize

Vad fint ni har gjort!

Mamma odlar vindruvor i sitt växthus, då kan du ju göra eget vin sen ;-)



Promenad snart igen kanske=

2010-05-25 @ 08:56:33
Postat av: Marlen

Duktiga ni är! Fina alla mammor är :)



Ses någon dag :)

Kram

2010-05-25 @ 12:54:25
URL: http://memystella.blogspot.com
Postat av: Linda S

Inte dåligt med två(!) privata trädgårdsmästare. Önskar jag oxå att jag hade! :-)

Kul att odla eget. Minns jag när vi me gjorde när jag var liten. Morötterna var ju såååå goda när man fick dra upp dom ur jorden.

Lycka till! :-)

2010-05-26 @ 09:51:11
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: fia

oh, så snygga mammor! o söta barnen! lille Killian vill man ju bara äta upp! :)

zuccini växer som ogräs! annars tycker jag bladsallad o mangold e det jag använt mest i vårt land! Lycka till med skörden!

Kram

2010-05-27 @ 23:18:36
URL: http://fiabearomili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0