& så va det de här med motionen....

Körde igång med en hemmasnickrad variant av GI här efter påsken & har lyckats att gå ner ett par kilon och minskat midjemåttet med ett par cm.
Så långt e allt bra men nu har vågen stått still en stund så de e väl bara att inse fakta att det är ett måste att ut & röra på fläsket med.
Motivation saknas:( Vet ju med facit från förra gången & gången dess för innan att utan att röra på sig kan man ju banta ihjäl sig utan att komma nånstans.
Är ju jäkligt skönt när man väl kommer igång men där är jag inte ännu.
Finns ju alltid nåt att skylla på för att hitta orsaker till att det inte går att träna just den dagen. 
I detta huset har det funnits både löparband, trampmaskin och situpsbräda som sålts, ställts upp på vinden och getts bort till andra som behöver(använder)det mer. För närvarande finns här jämte mig en spinningcykel som dammat igen. Ändå kan jag bli sugen när jag ser nån ny smidig maskin på reklamen som ska ge dig den där perfekta kroppen på bara en månad för ENDAST 3000kr.
Jag är även en mästare på att skylla på att det inte finns tid till att träna för att jag har barn & heltidsjobb m.m. Visst e de svårt att få ihop men sååå svårt är det inte om man vill.
Lättare till hands har istället varit att beställa dem där vedervärdiga erstättningsmåltiderna i form av shakear som smakar skit. Visst har kilona rasat men när man sedan börjat äta igen så swisch upp igen och ofta 3kg mer än ursprugsvikten. Herbalife, nutrilette...you name it!
Men, men de e väl så de är för många av oss...framför allt så här i paniktider innan sommaren.
Kanske dags att ta den där promenaden nu....eller?!!!!
Om de e nån som har lite motivation till övers så släng hit lite för all del:)

Kommentarer
Postat av: Louize

Samma problem här! Vi kanske skulle pusha varandra? Vi MÅSTE ut o gå minst en halvmil två ggr i veckan annars jäklar ;-)

Vi kanske skulle stämma träff i Lövhult och piska igång varandra nån kväll hihi.

2010-05-05 @ 18:51:48
Postat av: jonna

Ah men visst e de svårt & få till de?!Så jäkla enkelt att bara ge sig ut men så e de nåt annat som kommer emellan...och så blir man sittandes.

Ah de borde vi göra,en stooor piska:)

2010-05-05 @ 22:24:15
URL: http://jonnarebecca.blogg.se/
Postat av: Marlen

Jag har bestämt mig för 1 h promenad varje dag fram till sommaren :) häng på ;)

2010-05-07 @ 12:49:04
URL: http://memystella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0