En helt vanlig dag...

  • Upp & hoppa vid 9, ut & promenixa, hurtigt värre, sida vid sida...hade bara fattats en likadan joggingoverall.

 

  • Hämta älsklingsungen på dagis, puss & kramkalas efter ett par dagar ifrån varandra.

 

  • Melvin redogör för sina äventyr med farmor & farfar i Stockholm, sovit i en stooor rund boll(jag översätter)sovit på hotell i Globen.

 

  • Lekt ute och fått smaka på Melvins alldeles egna sandpannkakor.

 

  • Fick städdille & putsade mina fönster, Melvin kom steget efter & ville oxå putsa med DISKTRASA...bara att göra om & se glad ut. Kommer till vardagsrummet & ska flytta undan min långa kaktus från fönstret givetvis snor helvetet in sig i min trådgardin. Blev klar ett par svordmar senare.

 

  • Rena fönster behöver nya växter. Iväg till granngården med mitt solsken som lovar att sköta sig i affären. Det funkar bra i ungefär en halv sekund för det finns massa roliga grejjer att titta, klämma, känna på där! Melvin hann fäktas med blommpinnar(men de e ju svärd mamma)köra räser med en minigräsklippare(bara testa mamma) och provsitt/hoppa en JÄVLIGT dyr åkgräsklippare. Dessutom vill inte ungen följa med mig ut när jag har betalt. Så står man där och småler mot kassörskan och jag mumlar nåt om att det är tålamodskrävande med barn. Sekunden efter får jag jaga Melvin genom hela granngården vilket Melvin tycker e jätteskoj och kiknar av skratt. Nu får jag mitt psykbryt!!!Bär ungen ut och lämnar varor och kassar mitt på golvet för att hämta när ungen e bältad i bilen och inte kan röra sig en milimeter. Ett par ilsketårar hinner jag med i bilen på vägen hem. Då säger Melvin -Mamma jag är väldigt ledsen över att dú gjorde så här mot mig. Jag ger han onda ögat och vi sitter tysta resten av färden hem. Vi som hade kramkalas för bara ett par timmar sedan och skulle ha en sån underbar dag:(

 

  • Man kan konstatera att det går snabbt mellan vändningarna med en 4åring i huset och JA det är tålamodskrävande att ha barn!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lillie

Å jag lider med dig!!! vet inte hur många gånger jag ha fått lyfta sarah till bilen och hon skriker och tjuter som en stucken gris så jag vet inte vad folk tror om mig när jag sätter in henne (tala om att tålamodet prövas...)

2010-05-10 @ 21:28:25
Postat av: Marlen

Hahaha jag bara garvar här för mig själv :) Jag längtar inte efter den där trottsen! men man älskar ju dem :) eller hur ;)

2010-05-10 @ 21:53:23
URL: http://memystella.blogspot.com
Postat av: Louize

Hahahaha. Oj vad det är skönt o läsa att man inte är ensam ;)



Det låter kul när det handlar om andra men jag vet hur jobbigt det är. Vad skulle man göra utan de små änglarna säg?



Kram

2010-05-11 @ 09:12:28
Postat av: Helena

Haha nästan så man hade velat vara på granngården ;)

2010-05-12 @ 19:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0